Tuesday, May 26, 2020

Italian Verb Conjugations Vincere

vincere: to conquer, defeat, beat; to overcome, overwhelmIrregular second-conjugation Italian verbTransitive verb (takes a  direct object) or intransitive verb (does not take a  direct object) conjugated with the  auxiliary verb  avere Indicative/Indicativo Presente io vinco tu vinci lui, lei, Lei vince noi vinciamo voi vincete loro, Loro vincono Imperfetto io vincevo tu vincevi lui, lei, Lei vinceva noi vincevamo voi vincevate loro, Loro vincevano Passato Remoto io vinsi tu vincesti lui, lei, Lei vinse noi vincemmo voi vinceste loro, Loro vinsero Futuro Semplice io vincer tu vincerai lui, lei, Lei vincer noi vinceremo voi vincerete loro, Loro vinceranno Passato Prossimo io ho vinto tu hai vinto lui, lei, Lei ha vinto noi abbiamo vinto voi avete vinto loro, Loro hanno vinto Trapassato Prossimo io avevo vinto tu avevi vinto lui, lei, Lei aveva vinto noi avevamo vinto voi avevate vinto loro, Loro avevano vinto Trapassato Remoto io ebbi vinto tu avesti vinto lui, lei, Lei ebbe vinto noi avemmo vinto voi aveste vinto loro, Loro ebbero vinto Future Anteriore io avr vinto tu avrai vinto lui, lei, Lei avr vinto noi avremo vinto voi avrete vinto loro, Loro avranno vinto Subjunctive/Congiuntivo Presente io vinca tu vinca lui, lei, Lei vinca noi vinciamo voi vinciate loro, Loro vincano Imperfetto io vincessi tu vincessi lui, lei, Lei vincesse noi vincessimo voi vinceste loro, Loro vincessero Passato io abbia vinto tu abbia vinto lui, lei, Lei abbia vinto noi abbiamo vinto voi abbiate vinto loro, Loro abbiano vinto Trapassato io avessi vinto tu avessi vinto lui, lei, Lei avesse vinto noi avessimo vinto voi aveste vinto loro, Loro avessero vinto Conditional/Condizionale Presente io vincerei tu vinceresti lui, lei, Lei vincerebbe noi vinceremmo voi vincereste loro, Loro vincerebbero Passato io avrei vinto tu avresti vinto lui, lei, Lei avrebbe vinto noi avremmo vinto voi avreste vinto loro, Loro avrebbero vinto Imperative/Imperativo Presente vinci vinca vinciamo vincete vincano Infinitive/Infinito Presente vincere Passato avere vinto Participle/Participio Presente vincente Passato vinto Gerund/Gerundio Presente vincendo Passato avendo vinto

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.